Monday, August 1, 2011

Bagaimana Saya tahu Jika Saya Amat Memerlukannya ?

Mengikut kebiasaannya , jika anda mempunyai tanggungan iaitu sesiapa sahaja yang bergantung kepada anda dari segi kewangan .... anda seharus perlu mempunyai Insurans Hayat ( Life Insurance ) atau Takaful Keluarga.
Namun jangan lupa...!!!! , PERKARA yang paling PENTING sekali , Anda juga bergantung kepada diri anda sendiri dan jika hilang keupayaan untuk bekerja ataupun meraih pendapatan seperti biasa anda sihat , mampukah anda menyara hidup anda ?
Atau anda akan membiarkan orang lain yang bekerja bagi menyara hidup anda ? Tetapi soalnya berapa lama mereka mahu menyara membantu diri anda ? JIKA anda berada di tempat mereka adakah anda juga boleh bertahan untuk berterusan menyara hidup mereka ?
Jika tidak mampu anda juga harus mempunyai Insurans Hayat ( Life Insurance ) atau Takful Keluarga bagi memberi faedah kewangan kepada anda.
Ramai rakyat di MALAYSIA ketika ini telah memiliki polisi Insurans Hayat ( Life Insurance ) mahupun Takaful Keluarga dan masih juga yang masih belum memilikinya dan sebabnya pula berbeza-beza di antara individu dan kebanyakkan mereka mempunyai tanggapan yang salah bahawa Insurans Hayat adalah mahal, Merugikan bahkan ada juga yang mengatakan mereka sudah cukup di lindungi oleh pihak majikan atau kerajaan....

No comments:

Post a Comment